ZUS – Programy Płatnik i Podpis Elektroniczny
Firma MegaSoft posiada wieloletnie doświadczenie związane z instalacją i konfiguracją, oraz wdrożeniem zarówno programu „Płatnik” jak i „Podpisu Elektronicznego”.
Od 1999 r. w którym weszła w życie ustawa o elektronicznej wymianie dokumentów rozliczeniowych z ZUS, „Płatnikom” zostało udostępnione specjalne oprogramowanie o nazwie „Płatnik”, które w zastosowaniu z „Certyfikatem Kwalifikowanym” do podpisywania dokumentów rozliczeniowych, bądź zgłoszeniowych umożliwia tworzenie, oraz wysyłanie w formie elektronicznej dokumentów do ZUS, a obowiązek posługiwania się „Certyfikatem Kwalifikowanym” wprowadzono dla wszystkich osób prowadzących własną działalność gospodarczą od roku 2009, jak również dla placówek oświatowych i urzędów publicznych.
Najistotniejszymi elementami, które są niezbędne do bezpiecznej, a przede wszystkim prawidłowej wymiany dokumentów w postaci elektronicznej z ZUS są:
- Aplikacja „Płatnik” w aktualnie obowiązującej wersji.
- Ważny „Certyfikat Kwalifikowany”, nazywany popularnie „Podpisem Elektronicznym”.
Proponujemy Państwu:
- Instalację i konfigurację programu „Płatnik” w Państwa placówce.
- Przeszkolenie z obsługi programu, oraz dostosowanie go w sposób najbardziej odpowiedni dla Państwa wygody jego użytkowania.
- Pomoc w uzyskaniu „Podpisu Elektronicznego”, wykonamy wszelkie formalności mające na celu wydanie Certyfikatu Kwalifikowanego dla konkretnej osoby, jego instalację w systemie Windows, oraz aplikacji „Płatnik”.
- Ze względu na fakt iż certyfikat do podpisu elektronicznego wydawany jest na okres 1 – 2 lat, służymy również pomocą w jego odnowieniu na kolejne lata.
- Szkolenie z zakresu obsługi programu „Płatnik” w Państwa placówce.
- Szkolenie z zakresu obsługi „Podpisu Elektronicznego” w Państwa placówce.
W drodze przetargu w naszym kraju zostały wyłonione trzy firmy, które mają prawo wydawać „Bezpieczny Podpis Elektroniczny”, są to:
- KIR – Krajowa Izba Rozliczeniowa,
- CERTUM – Powszechne Centrum Certyfikacji,
- SIGILLUM – Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej
Każda z tych firm ma własny odrębny cennik dotyczący wydawania Certyfikatów Kwalifikowanych, po za tym, oferują również szereg innych produktów tkj. certyfikaty ID i VPN, znaczniki czasu, Certyfikaty Kwalifikowane do zastosowania w urządzeniach HSM, Crypto Certum i inne.
Można spotkać na rynku firmy, które wykorzystując fakt pojawienia się nowej wersji aktualizacji oprogramowania „Płatnik”, wówczas organizują szkolenia (najczęściej grupowe), z których tak naprawdę nikt zbyt wiele nie wynosi.
Firma MegaSoft oferuje Państwu pomoc w określonych zagadnieniach dotyczących konkretnych aspektów aplikacji „Płatnik”, a wszystko to na miejscu w Państwa placówce, z jasnym i rzeczowym wyjaśnieniem wszelkich niejasności jakie Państwa nurtują w tym zagadnieniu.
Wykonanie bezpiecznej kopii bazy danych aplikacji „Płatnik” gratis !