ZUS – Programy Płatnik i Podpis Elektroniczny

Firma MegaSoft posiada wieloletnie doświadczenie związane z instalacją i konfiguracją, oraz wdrożeniem zarówno programu „Płatnik” jak i „Podpisu Elektronicznego”.

Od 1999 r. w którym weszła w życie ustawa o elektronicznej wymianie dokumentów rozliczeniowych z ZUS, „Płatnikom” zostało udostępnione specjalne oprogramowanie o nazwie „Płatnik”, które w zastosowaniu z „Certyfikatem Kwalifikowanym” do podpisywania dokumentów rozliczeniowych, bądź zgłoszeniowych umożliwia tworzenie, oraz wysyłanie w formie elektronicznej dokumentów do ZUS, a obowiązek posługiwania się „Certyfikatem Kwalifikowanym” wprowadzono dla wszystkich osób prowadzących własną działalność gospodarczą od roku 2009, jak również dla placówek oświatowych i urzędów publicznych.

Najistotniejszymi elementami, które są niezbędne do bezpiecznej, a przede wszystkim prawidłowej wymiany dokumentów w postaci elektronicznej z ZUS są:

  • Aplikacja „Płatnik” w aktualnie obowiązującej wersji.
  • Ważny „Certyfikat Kwalifikowany”, nazywany popularnie „Podpisem Elektronicznym”.

Proponujemy Państwu:

  • Instalację i konfigurację programu „Płatnik” w Państwa placówce.
  • Przeszkolenie z obsługi programu, oraz dostosowanie go w sposób najbardziej odpowiedni dla Państwa wygody jego użytkowania.
  • Pomoc w uzyskaniu „Podpisu Elektronicznego”, wykonamy wszelkie formalności mające na celu wydanie Certyfikatu Kwalifikowanego dla konkretnej osoby, jego instalację w systemie Windows, oraz aplikacji „Płatnik”.
  • Ze względu na fakt iż certyfikat do podpisu elektronicznego wydawany jest na okres 1 – 2 lat, służymy również pomocą w jego odnowieniu na kolejne lata.
  • Szkolenie z zakresu obsługi programu „Płatnik” w Państwa placówce.
  • Szkolenie z zakresu obsługi „Podpisu Elektronicznego” w Państwa placówce.

W drodze przetargu w naszym kraju zostały wyłonione trzy firmy, które mają prawo wydawać „Bezpieczny Podpis Elektroniczny”, są to:

  • KIR – Krajowa Izba Rozliczeniowa,
  • CERTUM – Powszechne Centrum Certyfikacji,
  • SIGILLUM – Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej

Każda z tych firm ma własny odrębny cennik dotyczący wydawania Certyfikatów Kwalifikowanych, po za tym, oferują również szereg innych produktów tkj. certyfikaty ID i VPN, znaczniki czasu, Certyfikaty Kwalifikowane do zastosowania w urządzeniach HSM, Crypto Certum i inne.

Można spotkać na rynku firmy, które wykorzystując fakt pojawienia się nowej wersji aktualizacji oprogramowania „Płatnik”, wówczas organizują szkolenia (najczęściej grupowe), z których tak naprawdę nikt zbyt wiele nie wynosi.

Firma MegaSoft oferuje Państwu pomoc w określonych zagadnieniach dotyczących konkretnych aspektów aplikacji „Płatnik”, a wszystko to na miejscu w Państwa placówce, z jasnym i rzeczowym wyjaśnieniem wszelkich niejasności jakie Państwa nurtują w tym zagadnieniu.

Wykonanie bezpiecznej kopii bazy danych aplikacji „Płatnik” gratis !

Ta strona używa tzw. ciasteczek. Więcej informacji.

Ciasteczko (formalnie HTTP Cookie, w skrócie ang. cookie, tłumaczone czasem jako plik cookie) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną.


Źródło: wikipedia.org


Więcej informacji: http://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

Zamknij